7 Ocak 2014 Salı

Duygusal Öğrenme

Öğrenme tekrar veya yaşantılar sonucu eğitim veya öğretim sonucu davranışlarda meydana gelen değişmelerdir. Bir durum karşısında yeni alışkanlıklar kazanmak için tepkilerin düzenleniş süresidir.  Pekçok kuram ve bakış açısı öğrenme üzerine çalışmış ve öğrenme çeşitlerini araştırmışlardır. Üzerine pek çok deney ve gözlem yapılan öğrenme süreçlerinde, öğrenmenin gerçekleşmesini sağlayan öğrenme türleri ve süreçlerini şu şekilde sıralandırabiliriz.
1. Deneme - Yanılma Yoluyla Öğrenme
2. Motor Öğrenme
3. Bilişsel Öğrenme
a). Kavrayış yoluyla öğrenme
b). Model alarak (Gözleme yoluyla) öğrenme
c). Sözel öğrenme
d).Farkında olmadan öğrenme

4. Koşullanma Yoluyla Öğrenme

a. Klasik koşullanma
b. Edimsel (vasıtalı - operant) koşullanma

Tüm bu süreçlerde öğrenme kavramı oluşurken öte yandan öğrenmeyi etkileyen faktörlerde bu sürece eşlik etmektedir. Öğrenmeyi etkileyen başlıca faktörler;
1. Öğrenen Bireyden Kaynaklanan Faktörler
a. Güdülenme
b. Zekâ
c. Yaş ve olgunlaşma
d. Bilgi birikimi
– Olumlu geçiş (Pozitif transfer)
– Olumsuz geçiş (Negatif transfer)
 Fizyolojik durum
f. Psikolojik durum
Öğrenme de yukarıda sayılan faktörler dışında duygusal faktörlerde büyük rol oynamaktadır.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder